• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Råd kring samlingslån

A

Alex8989

Gäst
Poäng: 0
Hej vänner!

jag skulle verkligen uppskatta om ni ville hjälpa mig kring att fatta ett beslut angående ett eventuellt samlingslån.

Mina förutsättningar:

Inkomst = 331 200 kr
Belåning på UC = 353 000 kr (fördelat på 2 lån)
Förfrågningar = 4 st
Kreditbetyg = 1.5 %

Dessa förutsättningar förtäljer dock inte hela sanningen. Den 4:de november sökte jag och blev beviljad ett lån på 300 000 kr. Jag har alltså egentligen 653 000 kr i belåning vilket kommer synas vid nästa uppdatering om en vecka eller så.

Nu är det som så att jag tänkte söka om ytterligare 300 000 kr för att lösa en privat skuld, lite smålån utanför uc samt ett lån som syns på uc på 100 000 kr.

Bör jag söka nu innan uppdateringen eller ska jag istället satsa på att söka till februari då jag enbart kommer ha 2 förfrågningar men ca 600 000 i skuld? Finns risk för avslag när senaste ansökan gjordes för 35 dagar sen?

När tror ni att jag har störst chans att bli beviljad?

Vänliga hälsningar
Alex
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Sök nu innan uppdateringen , det gjorde jag när jag ansökte om samlingslån än fast jag tog advisa först så tog jag lendo nån dag efter och fick erbjudanden
 
A

Alex8989

Gäst
Poäng: 0
Tack för svaret Pontus! Finns det någon generell fördel med att byta till Lendo denna gången? Har nämligen haft väldigt mycket bättre erfarenheter av Advisa under åren.. :)
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Har det gått över 30 dagar så Hardy jag valt advisa då jag tycker dom är bäst , annars hade jag valt lendo
 
A

Alex8989

Gäst
Poäng: 0
Ok! Tusen tack!

Det har gått 36 dagar idag och kommer att ha gått 38 på torsdag då jag tänkte ansöka. Förhoppningsvis är man ”nollställd” hos Advisa:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp